Film Disneya Avatar: Istota wody utrzymał pierwsze miejsce na światowym rynku w szóstym weekendzie wyświetlania, pomimo znacznych wyzwań ze strony innych tytułów wydanych w Chinach z okazji święta Lunar New Year.

Avatar 2 – będą 3 miliardy dolarów na całym świecie?
W Ameryce Północnej sequel Avatara zanotował spadek o 39% w porównaniu z poprzednim weekendem, chociaż poprzednia sesja skorzystała na tym, że rozpoczynała się w poniedziałek, w którym obchodzono święto Martina Luthera Kinga.
W Ameryce Północnej film „Avatar: Istota wody” zarobił szacunkowo 19,7 mln dolarów, co daje łączną sumę 598,0 mln dolarów, a za granicą szacunkowo 56,5 mln dolarów (spadek o 38%), co daje łączną sumę 1,43 mld dolarów. Te liczby składają się na 2,02 mld dolarów w skali globalnej.
W ten weekend „Avatar 2: Istota wody” stał się pierwszym filmem ery pandemii, który przekroczył 2 miliardy dolarów na całym świecie, wyprzedzając tym samym „Spider-Mana: No Way Home” i stając się szóstym największym filmem wszech czasów w globalnym box office.
Następny w rankingu wszech czasów jest zajmujący piąte miejsce Avengers: Infinity War (2,05 mld USD), a następnie czwarte miejsce Star Wars: Episode VII – The Force Awakens (2,07 mld USD). (Znacznie dalej znajduje się globalna pierwsza trójka: Avatar, Avengers: Endgame i Titanic).
Avatar 2 pozostaje najlepszym filmem lub najlepszym filmem nielokalnym na wszystkich głównych rynkach z wyjątkiem Meksyku, gdzie film DreamWorks Animation „Puss In Boots: Ostatnie życzenie” DreamWorks Animation zdobył koronę w box office. Jest to obecnie największy film wszech czasów w 12 krajach, w tym w Austrii, na Węgrzech i w Kolumbii.
W międzynarodowej tabeli terytorialnej filmu, Chiny prowadzą z wynikiem 229,7 milionów dolarów, przed Francją (129,8 milionów dolarów), Niemcami (117,0 milionów dolarów), Koreą Południową (96,9 milionów dolarów) i Wielką Brytanią/Irlandią (81,9 milionów dolarów). Następne są Indie (57,9 mln USD), Australia (55,1 mln USD), Meksyk (51,4 mln USD), Hiszpania (47,0 mln USD), Włochy (45,3 mln USD), Brazylia (39,9 mln USD) i Japonia (28,1 mln USD).
Źródło: screendaily.com