Szef Twittera Elon Musk ogłosił w serii tweetów, że firma dodaje do platformy droższą opcję abonamentową, która umożliwiłaby korzystanie z serwisu bez reklam.

Musk: Reklamy są zbyt częste i zbyt duże
„Reklamy są zbyt częste na Twitterze i zbyt duże. Podejmuję kroki, aby rozwiązać oba problemy w najbliższych tygodniach” – napisał Pan Musk w niedzielę na Twitterze, dodając, że będzie dostępny „droższy abonament, który pozwala na zero reklam”.
Oczekuje się, że nowa opcja będzie dodatkiem do już istniejącej funkcji płatnej subskrypcji, która zapewnia użytkownikom lepsze doświadczenia niż wersja bezpłatna, w tym przycisk edycji i znak weryfikacji.
Zapowiedź Pana Muska jest echem jego wcześniejszego tweeta z grudnia ubiegłego roku, w którym zasugerował, że trwają prace nad wersją platformy bez reklam.
„Basic Blue będzie miał o połowę mniej reklam. W przyszłym roku zaoferujemy wyższy poziom bez reklam” – napisał na Twitterze tytan Tesli.
Nowy ruch będzie również radykalnym odejściem od silnego uzależnienia od reklam jako głównego źródła przychodów.
Według doniesień, Twitter uzyskuje prawie 90% swoich przychodów z reklam cyfrowych umieszczanych na platformie.
Jednak szef Tesli zarzucił ostatnio, że nastąpił „ogromny spadek” przychodów firmy z powodu kilku organizacji i grup aktywistów naciskających na marki, aby przestały reklamować się na Twitterze.
Kilka firm zauważyło, że po przejęciu władzy przez pana Muska zrezygnowało z reklam na Twitterze z powodu obaw o „bezpieczeństwo marki”.
Było to prawdopodobnie spowodowane osłabieniem moderacji treści na platformie po masowych zwolnieniach, które zmniejszyły liczbę pracowników firmy o połowę.
W dyskusji na Twitterze, Pan Musk porównał Twittera do „samolotu, który zmierza ku ziemi z dużą prędkością, silniki płoną, a sterowanie nie działa”.
Na początku tego miesiąca firma złagodziła również niektóre ze swoich długoletnich zasad zakazujących reklamy politycznej na platformie, próbując w ten sposób zwiększyć przychody i obniżyć koszty.
„W przyszłości dostosujemy naszą politykę reklamową do polityki telewizji i innych mediów” – ogłosił Twitter Safety na swoim oficjalnym koncie.
Źródło: Twitter