Pierwszy całkowicie elektryczny SUV Jaguara został zaprezentowany, obiecując zasięg 298 mil, dużą moc i napęd na wszystkie koła.

Jaguar wreszcie odsłonił pokrywę swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a, I-Pace, i po raz pierwszy przyjrzymy mu się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. I-Pace został zaprojektowany dla klientów, którzy chcą mieć praktyczność SUV-a i tradycyjne dla Jaguara wysokie osiągi, ale bez kłopotliwych silników spalinowych.
Zamiast tego nowy samochód ma dwa silniki elektryczne, które łącznie dają 400 KM, co pozwala rozpędzić I-Pace do 60 mph z miejsca w zaledwie 4,5 sekundy. Dzięki ciągłemu doskonaleniu technologii akumulatorów, Jaguar twierdzi, że I-Pace będzie miał zasięg do 298 mil na jednym ładowaniu.
Jeśli chodzi o ładowanie, bateria litowo-jonowa – objęta ośmioletnią gwarancją – powinna osiągnąć 80% pełnego naładowania w 85 minut, przy użyciu publicznej ładowarki o mocy 50 kW, natomiast 30-minutowe ładowanie zapewni zasięg około 80 mil.
Stylistyka nawiązuje do supersamochodu Jaguar C-X75, a wewnątrz brak elementów silnika oznacza więcej miejsca niż zwykle w SUV-ach tej wielkości. Pod tylnymi siedzeniami jest miejsce na tablety i laptopy, a bagażnik ma sporą pojemność 656 litrów lub 1.452 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Inne funkcje obejmują połączenie z Amazon Alexa, co oznacza, że mogą Państwo zadać swojemu urządzeniu Alexa pytania dotyczące samochodu, gdy nie ma Państwa w środku, takie jak: Czy jest zamknięty? Jaki jest zasięg?
Dostępne są trzy wersje – S, SE i HSE – oraz First Edition dla początkujących. Cena I-Pace’a zaczyna się od 63 495 funtów, choć nie uwzględnia ona zachęt rządowych do korzystania z samochodu elektrycznego.