Edycja GIMS Qatar obejmie 31 marek motoryzacyjnych, prezentując najnowsze innowacje i nie tylko w dniach 5-14 października.

Tour d’Excellence rozpoczął się 28 sierpnia i zakończył 11 września
Katar będzie gospodarzem tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (GIMS), który odbędzie się w dniach 5-14 października, prezentując najnowsze innowacje z branży, występy i przygody.
Na powierzchni ponad 10.000 m2 w Doha Exhibition and Convention Center (DECC), edycja GIMS Qatar zaprezentuje 31 marek motoryzacyjnych, w tym Toyota, Lexus, Porsche, Volkswagen, Lamborghini, BMW, KIA, Audi, McLaren, Mercedes-Benz.
Odwiedzający i wystawcy mogą spodziewać się „bezprecedensowego pokazu luksusu, sportu, egzotyki i klasyki”, zgodnie z coroczną stroną internetową festiwalu motoryzacyjnego.
„To dla nas wielka szansa” – powiedział Anadolu Sandro Mesquita, dyrektor generalny Geneva International Motor Show.
„Od 2020 roku przygotowujemy się do inauguracyjnego GIMS Qatar. Po raz pierwszy od 1905 roku organizujemy edycję poza Szwajcarią. To także dla nas duże wyzwanie, ale jesteśmy bardzo dumni”.
Mesquita powiedział: „Mamy partnerstwo od 10 lat i co dwa lata będziemy tutaj, jesteśmy teraz jedną marką, ale mamy dwie platformy; jedną w Genewie i jedną w Doha”.
Qatar Tourism i GIMS zorganizowały w niedzielę konferencję prasową, świętując pomyślne zakończenie Tour d’Excellence, „świadectwo długotrwałych wartości GIMS, takich jak doskonałość, innowacyjność i pionierski duch”.
Tour d’Excellence rozpoczął się 28 sierpnia i zakończył 11 września, od Alp Szwajcarskich po wydmy Kataru.
Podróż odbyła się samochodami Volkswagen ID Buzz, które przejechały 6500 km z Genewy do Doha, przekraczając 12 krajów i dwa morza, tworząc symboliczne połączenie między dwoma miastami-gospodarzami.
„Tour d’Excellence ma na celu udowodnienie, że nawet w tak trudnych warunkach, długodystansowe podróże pojazdami elektrycznymi są wykonalne” – czytamy w komunikacie GIMS.
GIMS, jako globalna marka wystawiennicza, jest „bardzo ważna dla turystyki”, powiedział Berthold Trenkel, szef Qatar Tourism.
„Mamy cztery filary, jeśli chodzi o turystykę. Jednym z nich jest wypoczynek, który jest największy, a drugim jest biznes. W biznesie można znaleźć wystawy. Tak więc GIMS, jako globalna marka wystawiennicza, jest bardzo ważna dla turystyki, rozwoju destynacji i rozwoju podróży służbowych. Dlatego GIMS jest dla nas naprawdę ważny” – powiedział.
GIMS Qatar ma na celu gościć ponad 200 000 odwiedzających i 1000 dziennikarzy w ciągu 10 dni. W programie znajdą się najnowocześniejsze wystawy, ekscytujące przejażdżki, a także przygody off-roadowe.
Źródło: AA