Nie ulega wątpliwości, że mini-LED jest obecnie najlepszym systemem podświetlenia dla telewizorów LCD, oferującym znakomity kontrast przy jednoczesnym ograniczeniu do minimum efektu bloom i innych artefaktów. Na targach CES w środę, Hisense ogłosiło, że wprowadzi tę technologię do całej linii telewizorów 2023, w tym do podstawowego modelu U6. W ofercie znajduje się również seria premium UX o zdumiewającej wydajności.

Niedrogi mini-LED od Hisense
Pod względem technologicznym, przystępna cenowo seria U6 może pochwalić się wieloma funkcjami, które inni producenci oferują w swoich telewizorach średniej i wysokiej klasy.
Dostępne w rozmiarach od 50 do 85 cali, mają ponad 200 stref przyciemniania, AMD FreeSync, quantum dot color i obsługę Dolby Vision/HDR10/HDR10+. Przy jasności szczytowej 600 nitów, otrzymają Państwo efekt HDR, choć nie tak wyraźny, jak w przypadku droższych serii. Niestety, telewizory U6 mają tylko 60 Hz, ale biorąc pod uwagę ich podstawowy status (50-calowa wersja kosztuje mniej niż 600 dolarów), można się tego spodziewać.
U7, dostępny w rozmiarach od 55 do 85 cali, zwiększa liczbę stref mini-LED do ponad 500, oferując przy tym 1000 nitów szczytowej jasności i kolor quantum dot. Panel 120Hz (144Hz dla graczy) posiada tę samą obsługę szerokiego HDR, co linia U6, a jednocześnie dodaje FreeSync Premium Pro, WiFi 6E i bardziej zaawansowane przetwarzanie oraz dźwięk wielokanałowy 2.1.
U8, który był kiedyś wielkim psem, bazuje na U7 z ponad 1000 strefami przyciemniania, wielokanałowym dźwiękiem 2.1.2 i ponad 1500 nitami szczytowej jasności.
ULED X i UX
Nowym szczytem linii Hisense jest seria UX, która łączy w sobie ponad 5000 stref przyciemniania, 2500 nitów szczytowej jasności, jeszcze bardziej wydajne przetwarzanie wideo i wielokanałowy dźwięk 4.1.2. Choć nie pokazano tego na powyższym slajdzie, seria UX może być dostępna w rozmiarach do 110 cali.
Technologia ULED X w UX oferuje dwa razy większy zakres dynamiczny niż OLED, według Hisense (który OLED, nie możemy powiedzieć), plus do 2.500 nitów szczytowej jasności, 3x większy kontrast środowiskowy niż OLED i współczynnik kontrastu 150.000:1. Mówi się również o 30-procentowo szerszym kącie widzenia.
Hisense jest czołowym sprzedawcą telewizorów w Chinach pod względem dostaw i numerem dwa na świecie w tym momencie. Niezależnie od liczby dostaw, jesteśmy pod wrażeniem dotychczasowych działań firmy i nie możemy się doczekać, aż dostaniemy w swoje ręce UX do testów.