Prędkość, alkohol, narkotyki, zmęczenie… a gdyby tak dodać jeszcze męskość? pyta reklama

Prędkość, alkohol, narkotyki, zmęczenie…
Toksyczna męskość może być równie niebezpieczna jak alkohol czy narkotyki, przyczyniając się do śmierci na drogach, twierdzi nowa kampania na rzecz bezpieczeństwa we Francji.
Rząd francuski podjął inicjatywę, aby przeciwdziałać faktowi, że w ubiegłym roku mężczyźni stanowili 78% zabitych na drogach tego kraju. Chociaż nie odbiega to od średniej unijnej, liczba ta wzrasta do 88 procent kierowców w wieku 18-24 lat, którzy zginęli na drogach w ubiegłym roku. Wśród osób podejrzanych o spowodowanie wypadków drogowych 84 procent stanowili mężczyźni, natomiast wśród pijanych kierowców uczestniczących w wypadku 93 procent to mężczyźni.
Reklama, która pojawiła się w Internecie, telewizji i kinach, pokazuje mężczyzn przy narodzinach ich dzieci, przedstawiając ich jako wrażliwych, w przeciwieństwie do stereotypów macho.
Prędkość, alkohol, narkotyki, zmęczenie… a gdyby tak dodać jeszcze męskość? – napisano.
Filmik wzywa mężczyzn do oparcia się presji społecznej, aby zachowywać się w określony sposób, mówiąc mężczyznom kierowcom, że nie muszą podążać za tym, „czego ludzie od nich oczekują.
W podpisie czytamy: Na drodze 8 na 10 ofiar śmiertelnych to mężczyźni. Bądź mężczyzną, jakim chcesz być, ale bądź żywym mężczyzną.
W komunikacie prasowym towarzyszącym filmowi urzędnicy stwierdzili, że stereotypy utrwalają przekonanie, że mężczyźni w przeciwieństwie do kobiet mają jakieś naturalne predyspozycje do prowadzenia pojazdów, co, jak na ironię, prowadzi do przekształcenia nadmiernej prędkości, niebezpiecznego wyprzedzania lub pewności trzymania alkoholu w oznaki całkowicie męskiej umiejętności.
Florence Guillaume, delegat międzyresortowy ds. bezpieczeństwa drogowego we Francji, powiedziała, że kampania nie ma na celu napiętnowania lub obwiniania mężczyzn w ogóle.
Chodzi o to, aby skłonić ludzi do przeanalizowania swojego zachowania – powiedziała.
Pani Guillaume powiedziała, że liczba mężczyzn ginących na drogach jest poważnym problemem i nie oznacza, że wszyscy mężczyźni są złymi kierowcami – to nieprawda.
Dodała, że społeczeństwo powinno głębiej przyjrzeć się takim zachowaniom, jak podejmowanie ryzyka lub presja wywierana na niektórych mężczyzn, aby pokazać, że potrafią jeździć szybciej lub dążą do dominacji na drodze.
W ramach kampanii Alain Mergier, socjolog, przeprowadził badanie dotyczące męskości i prowadzenia samochodu we wszystkich grupach wiekowych.
Stwierdził, że niektórzy chłopcy i mężczyźni byli uczeni od dzieciństwa, że samochód jest symbolem, który może bronić ich męskości.
Źródło: Independent